hormony

Dobry den,trapi ma uz asi rok problem s hormonmi...pred rokom mi zistili ze mam zvyseny testosteron,brala som antikoncepciu na jeho znizenie asi po pol roku som vysadila a testosteron sa znizil o nieco.lenze problem bol v tom ze po vysadeni antikoncepcie mi vobec nechodila menstruacia len po pichnuti agolutinu.bola som aj na endokrinologii kde mi zistili stitnu zlazu na ktoru sa uz liecim ale krvne testy co mi tam robili ukazali ze sa mi netvori dostatok estrogenu a vajecniky vytvaraju viac muzskych hormonov(stred cyklu a hodnoty taketo:FSH 6,7 LH-9,1 estradiol-14,8 progesteron 0,85 DHEAS 12,04 testosteron 0,37 ACTH 38,7 s kortizol 764),moja otazka znie ako sa to da liecit a ci sa to vobec da bez antikoncepcie???pomozu na to nejake bylinky???radsej by som to riesila nejako inak len nie antikoncepciou...dakujem
Maria
42 1 5.2.2013
admin
11.2.2013 9:49
Hormonalna antikoncepcia nie je liek v pravom slova zmysle. Tym, ze zena zacne uzivat HA, jej vajecniky prestanu produkovat vlastne hormony, pretoze su dodane v HA synteticke hormony. Vo vajecniku sa normalne kazdej zene vytvara najprv muzsky hormon testosteron a ten sa potom premeni na estrogen. Ked to ale u zeny nefunguje ako ma, tak ma viac testosteronu a z toho vzniknu problemy, ako poruchy cyklu. Ked zena zacne uzivat HA, tak vajecniky neprodukuju ziadny testosteron a tym padom zena normalne menstruuje , pretoze ma pravidelny prisun syntetickych estrogenov. Ked HA prestane uzivat, preberaju funkciu znova vajecniky so svojou produkciou hormonov/ testosteronu, estrogenu, gestagenu.../ a znova sa zacina bludny kruh... HA nelieci, ale upravuje cyklus. V pripade , ze chcete skusit bylinky, mate moznost tabletky z agnus castus. Maju ich v kazdej lekarni. Uzivaju sa ale dlhodobo a presne podla navodu. Dr.Cubonova