Vulvodýnia

Dobrý deň, už 4 mesiace pociťujem rôzne štípanie a pálenie, na gynekológii som veľmi často, brané lieky ako Macmiror, Ciphin, Prokanazol, rôzne masti na mykózu a podobne a však stále cítim štípanie nie vo vnútri pošvy, ale skôr na povrchu, vyššie od klitorisu a na miestach, kde rastú chĺpky. Tiež pociťujem časté nutkanie na močenie, preto som bola aj u urológa. Pociťujem tiež štípanie v konečníku, ktorý často krváca, chystám sa aj na gastroenteorológiu, už som však vyskúšala rôzne masti na hemoroidy, ale nič nezabralo. Môže to byť vulvodýnia? Čo by ste mi odporučili? Ďakujem.
Laura123
90 1 3.9.2020
MUDr. Claudia Čuboňová (admin)
7.9.2020 14:36

Vulvodynia je symptom, ktorym Vam chce organizmus naznacit, ze s niecim mate problem. Preto je lahko potlacit symptom napr. kortikoidnou mastou, ale  pricina sa neodstrani. Velmi casto maju pacientky  napr. alergiu na avivaz, na parfumovany toaletny papier, alebo parfumovany sprchovaci gel. Alebo na potraviny, ktore jedia a piju. Napr. aromaticke ovocne caje.... Tych vyvolavajucich pricin je velmi vela. Kozna lekarka by mala vylucit lichen sclerosum et atrophicum,  gastroeneterolog coeliakiu a intoleranciu laktozy, histaminu... Prijemny den! Dr. Cubonova