Tabletka po a antikoncepcia

Dobry den, pisem v mene mojej sestry, ktora uzivala hormonalnu antikoncepciu pravidelne, no den pred 7 dnovou pauzou, kedy este mala zobrat tabletku, mala niekolkokrat nechraneny pohlavny styk. Kvoli jej obavam uzila pre istotu tabletku po a to do 24 hodin (jedna sa o tabletku s ucinkom do 72h). Kedy teda, moze zacat znova s branim antikoncepcie, ak sa docitala, ze moze nastat v blizkej dobe slabe krvacanie/spinenie, no to sa zrejme za menstruaciu nepovazuje. Takze ak dojde k takemuto slabsiemu krvacaniu, nema este zacat s branim antikoncepcie, ale pockat na silnejsiu menstruaciu, alebo je to mozne a bude chranena aj za takychto okolnosti??? Dakujem pekne za odpoved!
Ivet
284 1 15.12.2021
MUDr. Claudia Čuboňová (admin)
23.12.2021 7:58

Bolo úplne zbytočné užiť tabletku po, nakoľko je žena chránená aj v čase 7 dňovej pauzy. Treba pokračovať po 7 dňoch poslednej hormonálnej tabletky ďalším blistrom s tabletkami. Príjemný deň! Dr. Čuboňová