Bez vaječníkov - menopauza v 25 rokoch

Zdravím. Už dva roky som bez vaječníkov, prišla som o ne 7/2013 (mala som 23 rokov) kvôli nádorom na nich. Takže som zostala bez hormónov, v menopauze. do 11/2013 som akotak "fungovala" bez hormónov, no mala som neznesiteľné príznaky menopauzy. Od 11/2013 beriem antikoncepciu, aby som mala aspoň nejaké hormóny v tele, no príznaky mám stále. Návale tepla, trasú sa mi ruky, "keď to na mňa príde", je mi na odpadnutie, spávam s mokrou utierkou na hrudníku, nepríjemné emocionálne návale, ktoré niekedy neviem udržať na uzde. Keďže beriem antiku, mávam aj prestávky po dobu 7 dní, počas ktorej dostanem menštruáciu. Návale sprevádzané s ďalšími príznakmi sa mi v tomto období niekoľkonásobne zhoršia a počítam dni, kedy si budem môcť opäť daj tbl. Lekár mi na to povedal, že si mám zakúpiť nejaké tbl na menopauzu, no ja nechcem stále a zbytočne zaťažovať organizmus chemikáliami. A najmä kvôli tomu, že som jedno obdobie "prírodné" TBL skúšala a bolo to horšie. Viete mi, prosím, poradiť niečo na zmiernenie týchto príznakov? Je to dosť nepríjemné, skoro každý deň v práci mať stavy na odpadnutie. Veľmi pekne ďakujem za pomoc. Lucia
Lucia
22 2 17.9.2015
admin
23.9.2015 1:20
Nakolko Ste taka mlada prisla o vajecniky, hormony musite uzivat uz od zaciatku od operacie. Ako prevencia osteoporozy. Nie je to ziadna chemia. Aspon do 40 tich rokov.  Hormonalna  antikoncepcia je rozna, preto treba vyskusat taku, ktora obsahuje co najviac estrogenov a najlepsie trojfazovu HA napr.  Triregol, Triquillar... Potom existuje HA , ktora  ma 24 aktivnych tabletiek a iba 4 dni Ste bez hormonov. Ak by ani ta nepomohla,  existuje moznost uzivat  HA  vkuse 3 mesiace bez prestavky a potom  pauza 7 dni. Je velmi vela moznosti. Ale treba skusat. Mam pacientku, ktorej sadla HA asi na stvrtykrat...Ziadne bylinky Vam nepomozu, ale mozete  skusit  aj hormonalnu substitucnu terapiu, ktoru davam  zenam v klimakteriu, ked vajecniky  uz " nevladzu" a zeny  maju  take iste priznaky, ako Vy. Aj u Vas je to indikovane, velku cast by Vam tak hradila poistovna. A   tiez ich je vela na trhu, co mozete vyskusat. Kym mate klimaktericky  syndrom, nie Ste dostatocne  substituovana. Je nutne to riesit. Dr. Cubonova
Lucia
1.10.2015 7:58
Ďakujem Vám veľmi pekne za odpoveď a radu. Pýtala som sa na riešenie asi 3 lekárov, v lekárni, nik mi nevedel poradiť. Jedinú odpoveď som dostala "to treba vydržať". ďakujem ešte raz za usmernenie. Lucia