Vlasy

15045 zobrazení

V dnešnom článočku si rozoberieme problém, ktorý trápi v jesenných mesiacoch mnoho žien, detí i mužov. Pozrieme sa naň aj z iného uhla pohľadu, ako len zo zdravotného.

 „Najlepším liekom pre človeka je človek.   Najvyšším stupňom lieku je láska.“                                      ...
zdroj: google.com

„Najlepším liekom pre človeka je človek. 

Najvyšším stupňom lieku je láska.“ 

                                                      Paracelsus

Naše telo je javiskom, kde sa  odohráva nevedomé duševné dianie.  Vlasy sú z anatomického hľadiska umiestnené najvyššie a pokrývajú tieňovú a odvrátenú stranu našej osobnej zemegule. V ich sile a lesku sa odráža naša sila a náš lesk. Ak sme vo forme a zdraví, aj naše vlasy sú zdravé.

Vlasy  stelesňujú  pre nás mnohú symboliku.  Už v dávnych časoch predstavovali a tiež aj predstavujú symbol slobody.  Obdobie hippies so svojimi legendami,taktiež muzikál „Vlasy“ z tohto obdobia,  názorne demonštrovalo vzťah medzi nádhernými vlasmi a požiadavkami slobody. Protipól k hippies, prvého zrkadlenia veku Vodnára, tvoria vojaci všetkých dôb a štátov. Akokoľvek protikladné sú ideológie, pre ktoré tieto dve skupiny bojujú, vždy musia v boji nechať svoje vlasy – v prenesenom  i konkrétnom význame. 

Všetky armády sú jednotné v tom, že svojim regrútom strihajú vlasy, pretože s vlasmi je im symbolicky odobraná  aj sloboda.

Aj naše účesy odrážajú duševné postoje. Všimli ste si, že umelci majú často sklony k extravagantným úpravám vlasov, zatiaľ čo ľudia zaviazaní spoločenskými normami majú tendencie nosiť normované jednotné účesy bez fantázie. Sú ľudia, ktorým nesmie z účesu prečnievať ani vlások, tu sloboda a tvorivosť nemajú žiadne miesto ani na hlave, ani v živote. Na druhej strane poznáme účesy prívržencov hnutia punk , ktoré jednoznačne vyjadrujú myšlienku, že s disciplínou a príkazmi, presnými spoločenskými normami nechcú mať nič spoločné.

Ďalšia symbolika vlasov je moc. Mohli by sme si spomenúť na biblický príbeh o Samsonovi, ktorý so svojimi mocnými vlasmi stratil i zodpovedajúcu silu a moc. Predstavte si hlavu indiánskeho náčelníka, ktorá je orámovaná mocnou ozdobou z peria. Jednoznačne vyjadruje silu, moc a dôstojnosť  tak, ako aj blízky vzťah k nebu.

Protipól moci vyjadruje strata vlasov. Zajatci aj  ženy, ktoré sa spustili s nepriateľskými vojakmi boli v minulosti vždy ostrihané, a tým im bola odobraná sloboda., prípadne ich ženská sila a moc.  Boli im vypaľované znamenia  a dostávali tresty. Hlavne ryšavé vlasy boli považované za znak ženskej moci, pomocou ktorej dokázali ženy zamotať hlavy „nevinným mužom.“

Vysoké účesy panovníčok v štýle Nefertiti spájajú témy moci s témou dôstojnosti. V súvislosti s mocou a dôstojnosťou hrá svoju úlohu i získanie sebavedomia, ktoré pociťuje každý teenager, ktorý si pred večierkom poctivo umýva alebo tupíruje vlasy, aby z nich urobil niečo viac.

Vlasy sú teda pre nás ozdobou našej hlavy, ale aj ukazovateľmi problémov, ktoré by sme mali riešiť. Prichádzajú teda symbolické situácie, v ktorých  človek musí niekde nechať vlasy. Ak bola prehliadaná nutnosť „výmeny srsti“ na duchovnej a duševnej úrovni, je organizmus nútený túto problematiku symbolicky zobraziť v tele. Keďže vlasy rastú na koži hlavy, bolo by treba v tejto súvislosti pomyslieť aj na symboliku zvliekania z kože, hlavne keď vypadávanie vlasov kráča ruka v ruke s tvorbou lupín. Had zvlieka kožu, keď je zrelý pre novú. Vyvstáva tu teda otázka: „Nezmeškal som obdobie, keď som mal zvliecť starú a nechať si narásť novú kožu?“

Výrazy ako „nechať niekde vlasy“ alebo „perie“, „nechať sa oškubať“ naznačujú, že človek musel zaplatiť, prípadne priniesť obeť a dať niečo, čo rád alebo dobrovoľne nechcel dať. Človek z toho nevyviazol s neskriveným vláskom, ale pekne oškubaný, jeho slabiny boli odhalené. Tu nám opäť príde otázka: „Kde a kedy som zabudol  zaplatiť, prípadne priniesť nutnú obeť?“

Učebná úloha skrytá v aspekte vypadávania vlasov teda znamená, že je treba vedome sa zbaviť všetkého, čo je staré a čo sa prežilo, a uvoľniť miesto niečomu novému. Je dôležité tento krok urobiť vedome, aby sme poskytli úľavu nášmu telu, ktoré tento krok podniká na základe nášho vedomia. Okrem toho sa v tom ukazuje, že dorastá príliš málo niečoho nového. Úplné vypadávanie vlasov nás vyzýva, aby sme sa radikálne rozlúčili so starými problémami , čo pre nás predstavuje ich odhalenie.

Inou možnosťou je priznať si nastupujúcu stratu slobody a akceptovať ju. Ani potom nebude naše telo tento problém každé ráno znovu prezentovať na našom vankúši. Kto vidí svoju slobodu v tom, že bude dobrovoľne a vedome robiť to, čo je nutné, nemusí sa obávať o symboly svojej slobody. To je obzvlášť dôležité pre obdobie nevyhnutnej straty slobody, ako je napr. dospievanie. Pacienti, ktorí prichádzajú o vlasy už v puberte, prezrádzajú, že sa nedostatočne zmierili s dospievaním.

Zmeny v raste vlasov v priebehu tehotenstva  a po pôrode vysvetľujú problém z iného uhlu pohľadu. Mnoho žien má v tehotenstve hustejšie a vitálnejšie vlasy, niektoré však tento prírastok ihneď po pôrode strácajú. V tom je jasný aspekt obetovania. Aby dieťaťu darovala život, musí sa od neho žena odlúčiť a pritom niečo zo seba daruje, t. j. dáva od seba niečo preč. Hlavne u žien, ktoré majú problém s materskou úlohou a jej aspektom obeti, sa po pôrode objavuje väčšie vypadávanie vlasov. Jednak tým prinášajú náhradnú obeť za svoje hlavy namiesto dobrovoľnej obeti, jednak prežívajú v tele aj aspekt premeny, ktorý sa po narodení dieťaťa nutne dotkol ich života.

U kruhového vypadávania vlasov ide o problém, ktorý sa týka úzko ohraničenej oblasti. Úlohou je túto vymedzenú oblasť nájsť, zbaviť sa prežitých štruktúr  a na ich miesto nechať vstúpiť nové podnety.

To bolo zamyslenie nad duchovným aspektom vypadávania vlasov.  Je dôležité pochopiť, že je nutné hľadať  príčinu, prečo k tomuto problému dochádza a hlavne, ako sa ho zbaviť. Mnohí poznáme veľa rôznych  prostriedkov, ktoré sme vyskúšali na vypadávanie vlasov – výsledok však nebol  žiadny. Ako je to možné? Na túto otázku vám dávajú odpoveď práve predchádzajúce riadky. Váš neriešený problém sa odzrkadľuje na  telesnej úrovni, napr. na vnútorných orgánoch, na pečeni, kĺboch, obličkách... 

Takže hľadajte a zamýšľajte sa nad príčinami, pokúste sa vyriešiť minulosť, aby ste mohli nechať klíčiť nové impulzy a sily. Vtedy budete zdraví a vitálni.

 

Samozrejme, ak máme tento problém, môžeme mu pomôcť aj prírodnými prostriedkami, ktoré nám ponúka naša Matka Zem.  Veľkým pomocníkom  v problematike vypadávania vlasov je gemmoterapia, z ktorej sa dajú zostaviť kúry proti vypadávaniu vlasov, na zlepšenie kvality vlasov i vlasovej pokožky. Taktiež sa využíva pri kožných problémoch vo vlasoch, napr. pri lupienke, ekzémoch, lupinách. Pani Mgr. Jarmila Podhorná zostavila špeciálnu kúru – K37, ktorú odskúšalo s úspechom mnoho ľudí s touto problematikou.  Obsahuje kapucínku T21, plamienku zamatovohlúbikovú T35, zmes čiernu ríbezľu-borovicu- vinič P9 a samozrejme dá sa doplniť bylinami, ktoré riešia tie problémy, ktorých sa potrebujete zbaviť. 

S vypadávaním vlasov sú spojené vnútorné orgány, ako napr. pečeň, s pokožkou vlasov zase obličky...  Tieto orgány sa dajú vždy podporiť nasadením výluhov z púčikov rastlín alebo z dospelých byliniek. Na vlasovú pokožku je vynikajúci  výluh z lopúcha, ktorý si môžete vtierať do vlasovej pokožky. Výrazne zlepšuje kvalitu vlasov a pokožky vo vlasoch. Posilňuje a bráni vypadávaniu vlasov, odstraňuje zároveň i potenie v podpazuší a rieši zmeny na pokožke, taktiež veľmi dobre hojí akné. Všetky maceráty z gemmoterapie majú širokospektrálne pôsobenie.

Taktiež overeným prostriedkom na problém vypadávania vlasov, zmiernenie lámavosti a tvorbe lupín je Bioaquanol U a H. Bioaquanol  U obsahuje výťažok zo žihľavy, nechtíka záhradného, koreňa kostihoja, aloe vera a včelej materskej kašičky.  Bioaquanol H navodzuje normálny stav v pokožke a obnovuje rastový cyklus vlasov. Zlepšuje absorbciu vody v pokožke, zvyšuje pevnosť a vláčnosť vlasov, odstraňuje taktiež lupiny. Obidva Bioaquanoly U aj H aplikujeme postupne do vlasov.

Páči sa mi výrok spisovateľa Petra Altenberga: „Choroba je výkrik ublíženej duše.“ Je preto potrebné zistiť, čo duši ublížilo a k tomu telo poskytuje nutné upozornenia. Všímajte si  ich, pozorujte a hľadajte. Verím, že sa úspech  určite dostaví.

Mgr. Dagmar Machničová www.zdravysvet.sk

foto: shutterstock Svetlana Fedoseyeva, Subbotina Anna a Yuriy Zhuravov 

Použitá literatúra: R. Dahlke - Nemoc jako řeč duše

Mohlo by vás zaujímať

Iránsky šafrán: Zlatý poklad Perzie

Druhy iránskeho šafránu Iránsky šafrán sa delí do niekoľkých typov podľa kvality a časti kvetu, z ktorých sa získava. Najznámejšie...

3.3.2024
529 zobrazení

Diskusia

30 dní
Všetky
najčítanejšie
98 %
zákazníkov odporúča podľa dotazníka spokojnosti za posledných 90 dní